19. syyskuuta 2014

"I'm alone but not lonely"

Keskiviikko- aamupäivä - heräsin ja tuijotin hetken aikaa ikkunasta avautuvaa näkymää. Eipä siellä kummempia näkynyt, mutta enemmän kuitenkin kuin edellisenä päivänä. Paljon ihmisiä kävelemässä kadulla. Ja paljon liikennettä myös. Oli hankala kuvitella, että täällä minä nyt olin. Seoulissa. Ja sitten kuitenkin oli helppo kuvitella. Kyllä, olin Seoulissa. Olen Seoulissa.

Nämä viimeiset 3 täyttä päivää, mitkä täällä olen viettänyt, ovat menneet lähinnä turisteillessa ja nukkuessa. En uskonut, että minulle edes tulisi jetlagia, mutta näköjään jonkinlainen tuli, sillä olen mennyt nukkumaan 3 am ja herännyt 2 pm maissa... Hmm, tähän on tultava muutos.

Asunto- ja muita käytännön asioita en ole hoitanut, sillä E:n (joka siis oli vaihtarina täällä päin yli vuosi sitten) tuttu - jonka kanssa hengattiin myös viime/toissa/2013 kesänä - on tullut takaisin Koreaan. Hän siis oli Briteissä opiskelemassa ja tuli pitämään taukoa Koreaan työn merkeissä. Kuulemma oli extempore -juttu tämä. Anyways, hän nyt sattui juuri tulemaan tänne sopivasti, kun minäkin olen täällä, ja lupasi auttaa. Hän vain nyt sattuu olemaan maan toisella puolella juuri nyt, mutta tulee takaisin Seouliin kai joskus viikonlopun aikana. Tilanne on siis paljon helpompi nyt, kun minulla tulee olemaan paikallinen auttamassa.

Nojoo, tähän väliin voisin sujauttaa kuvapläjäyksen. Kaikki kuvat on otettu kännykän kameralla.

Tämä on oikeastaan saapumisillalta. Oli nälkä, ja nappasin pari pakettia kimbappia lähikioskista.

En mene vannomaan, mutta olisivatkohan ennustajien telttoja olleet nämä kadun varrella, vieri vieressä... Näyttivät ainakin vähän siltä.


Kun moderni ja vanha kohtaavat.


Eksyin myös palatsiin juuri kun vartijanvaihtoseremonia alkoi.

Kaunista Bukchon villagea, missä oli paljon vanhoja taloja. Bongatkaa Namsan Tower ja Emman kättä.



Lee Min Ho -kultaseni metrossa.

Ja tässä ollaankin etsimässä Eat Your Kimchi -youtubepariskunnan kahvilaa.

Found it! Yayyyyy !

Menin yläkerran partsille nautiskelemaan Chocolate Latteani, mikä olikin aivan törrrrkeän hyvää! Nomnomnom!

Day 2: lähdin käppäilemään kohti Lotte Department Storea...

... Mikä on HUGE ostari. Yksi HUGEIMMISTA täällä.

Kävinpähän ja lähdin nopeasti pois. Liian iso, liian ahdas, liian paljon ihmisiä. Yritäpä siellä sitten liikkua. Noh, tulipahan nähtyä.

Hetken ympyrää käveltyäni päätin lähteä nenäliinoja etsimään. Niiskutan yleensä aina aamuisin nykyään, en tiedä, mistä se johtuu... Niitä varten piti lähteä kauemmas metrolla - isompaan markettiin.

Samalla matkaan tarttui myös idolikeksejä. Hehheh. Nuo olivat kyllä älyttömän hyviä. Ja makeita.

Tänään kävin Ewha Universityssä hetken mielijohteesta, koska olen kuullut siitä niin paljon hyvää ja kuinka kaunis kampus se on jne. Ja pitihän meidän viimekin kesänä siellä käydä, mutta ei käyty.








Ja joo, olihan se kaunis kampus. Ja valtava! Vähän eri mittapuissa mennään Suomeen verrattuna.

Matkalla takaisin metrolle päin pysähdyin katselemaan ja kuuntelemaan ilmeisesti jonkin indie-ryhmän esitystä. Uuuh, hyvännäköisiä miehiä... Noh, musiikki ei oikein iskenyt, se oli sellaista cheesyä rakkausballadimaista. Kuuntelinpahan kuitenkin, kun ei ollut kiire minnekään.

Mitä olen oppinut/huomannut tähän mennessä:

- Suunnistamaan metrossa. Metrokartta -apps on tosin ihan must kännykässä, ilman sitä en pärjäisi
- Älä astu metrossa niille metallilaatoille, mitä on usein portaiden ala- ja yläpäissä. Nimimerkki löysin itseni maasta aika nopeasti
- Täällä on yllättävän paljon länsimaalaisia aka länkkäreitä. Tai sitten olen hengaillut vain sellaisilla alueilla, missä heitä on. Aina, kun huomaan jonkun toisen länkkärin, tajuan, kuinka sitä erottuu joukosta.
- Porukka on kakao talkissa (samanlainen juttu kuin whatsapp) all the time.

Eipä tähän hätään muuta ihmeellistä. Hyvin on mennyt ja kuten otsikko sanoo - olen yksin, mutten yksinäinen. Yksin hengailu on ollut ainakin toistaiseksi mukavaa, ja olen nauttinut omasta seurastani. Olen pärjännyt. Jee!

Tällä hetkellä odotan kovasti koulun alkamista. Ensi viikon keskiviikko, tulejo!

Ei kommentteja: