13. toukokuuta 2015

Time is running out

12.6.2015 on päivämäärä, jolloin tulen heräämään aamutuimaan ja raahaamaan itseni kimpsuineni ja kampsuineni Incheonin lentokentälle. Tuona aamuna tunnelmat lienevät melkoisen sekavat ja aika uskomattomat. Kuinka nopeasti se 9 kuukautta lentikään, mitä kaikkea se pitikään sisällään.
Tuona perjantaina ensi kuussa lennän kauas pois noiden yhdeksän kuukauden tapahtumapaikoista. Suomi perkele.
Melkein alkaa pyörryttämään, kun mietin, miten tänne Koreaan aikoinaan päätyikään ja kuinka raastavaa se odotus tänne tulemisesta oli. Se aika alkaa taas tuntumaan unelta ja minua pelottaa, että Suomessa tämä koko aika täällä tuntuu siltä myös. Voi kunpa voisi joskus laittaa ajalle jarrut pohjaan ja hidastaa sekunteja – mutta missä ajan pohja? Öööö.
Siitä en tänne maininnutkaan, että joulun alla painiskelin pienten kysymysten alla, että what next etc. Päätin yrittää saada osa-aikatyötä täältä opintojen oheen, jotta voisin jatkaa täällä opiskelua. Story short – time run out, enkä töitä kerennyt saamaan.
Vaikka olinkin alunperin tänne tullut yhdeksäksi kuukaudeksi, täältä lähteminen ajatuksena tuntui vaikealta. Ja tuntuu vieläkin, vaikka olen pikku hiljaa sen alkanutkin hyväksymään – sen myönnän. Mutta aina se on henkisesti raskasta. Lähteminen. Varsinkin, kun on täällä rakentanut elämälleen hieman pohjaa ja arki menee ookoosti... Nytkö pitäisi sanoa heippahei kaikelle?
Mutta niin klisee kuin se onkin – everything happens for a reason. Jos minun kuuluu palata tänne takaisin jonain päivänä, niin sitten palaan. Minulla oli jonkin aikaa ehdoton A-plan palata tänne myöhemmin lisää opiskelemaan, mutta nyt en ole ihan 110% varma asiasta. On monia muitakin asioita, mitkä pyörivät mielessä... Mikä on hassua, sillä olin pari kuukautta sitten aivan varma tänne paluusta. Se ei tietenkään ole pois suljettu, mutta olen alkanut pohtimaan monia muitakin vaihtoehtoja, mistä en halua sen kummemmin tosin huudella... Olkoot vielä omassa päässäni säheltämässä, kunnes jonain päivänä tiedän paremmin.
Se on tällä hetkellä vain varmaa, että Suomi calling ainakin hetkellisesti. Töitähän tässä pitäisi hankkia, ja olenkin hieman tiiraillut mollin sivuja, mitä kiireiltäni olen kerennyt. Jos joku tietää Helsingin suunnilta (sillä sinne päin olen suuntailemassa mielelläni) mitään työjutskia, niin call me tai jotain. Ringalingggg.
Hmm. Ei kai tässä muuta. Fiiliksistä ja ajatuksista enemmän lähempänä paluuta. Sillä aina sitä jotenkin matkoillaan muuttuu. Jos ei nyt hirveästi, niin jonkin verran kuitenkin. Puoliksi huomaamattaankin. Ja sitten siitä haluaa kirjoittaa ylös muistiin jotain itselleen ja ehkä inspaamaan muitakin.
Myöhemmin niistä sitten tosiaan – tämä vaan oli tällainen FYI I'm going back to Finland.



Seeee uuuuu !

8 kommenttia:

이리스 kirjoitti...

Mitä sä oikein aattelit tulla Koreaan takasin opiskelemaan?
Täällähän voi opiskella vaikka mitä ja scholarship-vaihtoehtoja löytyy yleensä useampia (mikäli ei lukukausimaksuja huvita maksaa).

Emma kirjoitti...

Mahdollisesti lisää koreaa. Tai sitten juurikin ihan ammatin itselleni. Tai molemmat. Oon kuullu paljon kaikenlaisista scholarshipseistä, muttaaaa pitää nyt vielä lisää miettiä asiaa. Rahatilanne tässä kuitenkin on ensin ratkaistava, joten Suomeen paluu on vähän pakko. :p

이리스 kirjoitti...

알겠다~
Mulla on itellä scholarship kun oon koulun labralla töissä ja multa aina kysellään, josko tunnen muita tänne halukkaita suomalaisia. Eli jos kinostaa tulla Etelä-Koreaan, niin voin aina kysellä yliopistolla esim. labrapaikoista.
Riippuen labrasta, joudut joko tekee ihan sikana hommia tai vähän vähemmän sikana hommia, ja palkkaa joko saa tai ei saa :--D Nää on siitä kiinni, mitä haluut opiskella.

Emma kirjoitti...

Huih, labrahommat kuulostaa vaikeelta :D Plus en oo ite hirveesti labrahommista kiinnostunu, muuten ois varmasti mahtihomma :D Mun kiinnostuksen kohteet on media-alalla :p

이리스 kirjoitti...

ㅋㅋㅋ do think about it.
ja öö ettei tuu nyt jotai misunderstanding niin yleensä kaikilla opiskelualoilla on joku labra (연구실) koska tyylii kaikki proffat harrastaa tutkimusta yliopistossa. Mä oon ite raksapuolel enkä siis liihota missää valkotakis pipettien kaa leikkelemäs sammakoit päivät pitkät :------D
Mä myös vähä epäilen et jos meet johki labraa ekavuotisena undergraduate opiskelijana ni et varmaa joudu ihan kauheisiin paineisiin...

Emma kirjoitti...

Aaaahh et semmonen labra, I see :,DD Pitääpä painaa mieleen tuo, ehottomasti! Thanks~~

Hm kirjoitti...

Äkkiä se aika meni kyllä! Onneksi voi aina palata. Nautihan viimeisistä viikoista Korean niemimaalla! :)

Emma kirjoitti...

Niin meni, hujauksessa! Tai menee, ei se iiiihan vielä ohi ole ;) nautiskellaan, nautiskellaan :)