4. tammikuuta 2018

Lontoo 22-25.9.2017

Kuten viime vuoden viimeisessä postauksessa lupasin, tulee tänne hieman juttua Lontoo-viikonlopusta viime syksyltä. Asia oli mielessä, että jotain voisi tännekin kirjoittaa reissusta, mutta unohdin koko asian sitten... Joka tapauksessa, edellisenä sunnuntaina olin palannut Amerikasta, kerkesin käymään koulua muutaman hassun päivän ja perjantaina oli lähtö britteihin! Hektistä, mutta toisaalta piristävää käydä viikonloppureissulla Suomen rajojen ulkopuolella.

Lensimme kahden kaverini kanssa Norwegianilla perjantain iltapäivänä Helsingistä Gatwickille. Perillä olimme illalla, ja sompailtuamme kentältä vihdoin oikealle metropysäkille, etsimme hotellimme ja kävimme syömässä illallisen lähiravintolassa.

Seuraavana päivänä lähdimme kävelemään hotellilta aamupalan kautta kohti nähtävyyksiä.

Ilma oli mukava. Hieman lämpimämpi Suomeen verrattuna.

Heh, potato rösti! Ja meikäläisen pannarit, missä olikin sitten mukavasti syömistä.

Sherlock Holmes Hotel Baker Streetillä. Meidänkin hotelli oli lähellä Baker Streetiä.

Käppäilimme Hyde Parkkiin.

Prinsessa Dianan Memorial Fountain.

Ja sitten olimmekin matkalla kohti Buckinghamin palatsia.

What's up?

Trafalgar Square.

Kävimme myös HP:stä tutulla platformilla otattamassa kuvat (King's Cross). Jonoa oli yli äyräiden ja koko kuvaus-sessio oli hetkessä ohi.

Illemmalla menimme käymään hetkeksi hotellilla. Päätimme käväistä lauantai-iltana ulkonakin ja päädyimme lopulta muistaakseni Sohon alueelle.

Sunnuntaina olikin keikkapäivä! Tai keikkailta. Käytiin vielä turisteilemassa ympäri Lontoota aamun ja päivän aikana, ennen keikkapaikalle siirtymistä.

Aamiainen Ison Benin seurassa.

London Eye, mikäpä muukaan.

Käväisimme myös Camden Townissa, minkä muistin olevan ihana paikka. 2010 kesällä tuli käytyä siellä viimeksi. Ja olihan se vieläkin ihana ja söpö paikka!

Löysin astronauttijädeä!! Tätä samaa merkkiä myimme jenkeissä tiedekeskuksessakin, joskaan meillä ei ollut läheskään yhtä monta makua, mitä tuolla kaupassa näkyi.

Tämä oli suurta herkkua, syöminen vain oli erittäin sottaista (melkein RIP takki hehe).

Sittenpäs olikin aika käväistä hotellilla ja lähteä sieltä keikkapaikalle!

Iltapäivän taivas oli nätti.

Jono oli piiiiitkä!

Keikka oli SSE Arenalla, mikä oli siis ennen Wembley Arenana tunnettu. Jouluna 2012 olin siellä katsomassa Big Bangia. Se oli aivan huikea päivä!

Ennen keikan alkua näytettiin musiikkivideoita.

Kyseessä oli tosiaan korealaisen artistin GDn aka G-Dragonin keikka. GD kuuluu Big Bangiinkin. Keikka oli mielestäni osittain hämmentävä (varsinkin joidenkin videoiden osalta), mikä ei ollut sinällään yllättävää, koska GD on omanlaisensa taiteilijasielu. GD otti lavan haltuun itsevarman oloisesti, mistä loisti monen, monen vuoden kokemus. Kokonaisuudessaan koko esitys oli hyvin persoonallinen ja artistin näköinen, mitä en ennakkoon epäillytkään. Vaikka en varsinaisesti suurin GD fani olekaan, vaan lähinnä tykkään monista hänen biiseistään, oli keikkaa ilo seurata. Ja mahtavaa kuulla livenä monet lempparibiisit! Lahjakas heppu kyseessä!

Keikan jälkeen palasimme hotelliin ja menimme nukkumaan melko pian, sillä lento takaisin Suomeen oli aamupäivästä.

Hyvin brittiläinen aamiainen kentällä ennen lähtöä.

Suomi näytti nätiltä koneen ikkunasta.

Että sellainen reissu! Oli mukava ja rento viikonloppu Lontoossa. Eikä tosiaan ollut ensimmäinen kerta siellä. Olisikohan ollut viides tai kuudes? Jotain sellaista.